Wednesday, March 12, 2008

Jippi!

Glad i hågen över Järnringens kraftinsats loggar jag in i deras webbshop för att kolla om status på min order kanske ändrats till "Levererad". I historiken står att jag inte gjort några beställningar. Hoppas det betyder att boken är skickad då. =)

Sedan tittar jag en bit upp och ser till min absoluta förskräckelse att personuppgifterna visar en urgammal adress. Pulsen ökar, jag är arg över att jag kan ha varit så dum, det dunkar i tinningarna. Jag föreställer mig ett scenario där jag kontaktar de som flyttat in på den gamla adressen och ber dem eftersända boken till mig. Kanske kan jag åka och hämta den hos dem? Nja, jag känner dem ju inte ens...

På något sätt kommer jag på att söka efter "coriolis" i min Gmail, tunnelseendet till trots. Där är beställningen. Där står rätt adress. Jag drar en lättnadens suck. Coriolis kommer att hitta hem till mig.

Senare samma dag: Jag har boken! Den är så fin! =)

No comments: